Mengapa berpaut pada kenangan, sedang impian boleh digapai

02 August 2013

Happy Birthday Sayang !

Assalamualaikum
(^_^)

Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday to Azie
Happy birthday to you !

Lagu birthday kat atas tu ain tujukan khas buat salah seorang sahabat yang kiranya paling dekat juga dengan ain. Sebab ain ada lagi beberapa orang sahabat yang lain. Tak perlu dinyatakan. Cukup ain yang tahu siapa sahabat itu. Dan entry ini juga adalah entry ucapan dan entry berbalas yang pertama ain buat.

Selamat hari lahir Cik Norazila binti Maulihasan. Haha. Nampaknya sahabat aku seorang ni dah seumur dengan aku dah. Dua puluh dua tahun. Tiada kakak kakak lagi ya. Even kau memang muda dari aku. Beza hari je pun.
Sahabat.. Semoga kau di panjangkan umur. Dimurahkan rezeki (nanti boleh belanja aku makan. hehe). Sentiasa berada dalam keadaan gembira bersama mereka mereka yang kau sayang (termasuk aku lah juga tu kan). Sentiasa diredhai Allah S.W.T. Aminn. Dan dapat capai apa yang kau impikan dan hajati selama ni. Tiada apa yang aku boleh bagi untuk kau sahabat. Melainkan doa dari aku sebagai seorang sahabat. Sentiasa lah kau berfikiran positif untuk dapat apa yang kau inginkan. Sebab aku tahu apa yang kau mahu. Aku tidak boleh nyatakan di sini. Mungkin kau faham sendiri. hehe. Kau memang seorang sahabat yang baik. Yang sentiasa rela mendengar kisah-kisah aku yang mungkin membosankan kau. Walaupun terpaksa (terpaksa ke?? haha). Tapi aku masih terus bercerita. Sebab terasa senang di situ yaa.


Dan ini adalah balasan entry Sayang Ain kau tu.
Ya kan, macam tak rasa pun yang our friendship dalam tujuh tahun sudah. Memang berlalu terlalu pantas. Dan aku mulai merindui saat-saat tujuh tahun yang lepas. Rindu masa sedih dan gembira sama-sama. Sampai saat ni, kau masih ada untuk dengar cerita sedih dan gembira aku. Terima kasih sahabat. Bab kahwin kahwin ni, mungkin bukan aku yang pertama dan bukan aku juga yang terakhir. Okay? hehe. Amin amin untuk doa kau tu sayang. InsyaAllah aku akan terus berhijab dan kekal berhijab. Kebahagiaan yang aku cari mungkin sudah ada. Cuma aku yang tidak tahu menghargainya waktu itu. It's okay lah kan. Memang betul kau cakap tu, 'kadang-kala dalam hidup nie kita dipertemukan dengan orang yang salah untuk mengajar kita tentang kehidupan walaupun ia sebenarnya pahit dan perit untuk diterima'. Dan insyaAllah aku akan belajar lagi untuk terima semua yang berlaku tu. Macam aku pernah cakap juga lah kan. Kenangan memang tidak boleh dilupakan. Terlalu banyak walaupun dalam masa yang singkat. Di situ terasa bahagianya. Dan di situ juga lah yang akan mengajar aku.

Aku juga mendoakan semoga persahabatan kita bersama mereka yang lain akan berkekalan selamanya. Aminnnnnn



*sori tau sebab aku ambil gambar kau dari sini.


ツTerima Kasih Kerana Sudi Baca Cerita Kita! Like if Suka!ツ

2 comments:

  1. Aamiin unuk doa seorang sahabat.. waa sama cam fae, nak masuk 22 this year hihi.

    ReplyDelete
  2. tQ yin 4 this entry trharu huhuhuu..gambar 2 bha yg snap sndri lae ahhhaa..

    ReplyDelete

Apa kata mereka?

Simple Blogger. All Right Reserved by AinNuraini