Mengapa berpaut pada kenangan, sedang impian boleh digapai

17 January 2015

Cari

Mencari senyum dalam mata itu
Mencari kasih yang pernah tersimpan buatku
Mencari harap di setiap tertembung malu
Mencari aku di dalam kamu seolah dulu.

Mencari damai di kejauhan yang dekat
Mencari rindu yang ku tanggung sarat
Mencari cinta yang kau tutup rapat
Mencari aku yang sedang tersiat-siat.

Mencari kamu yang hilang di dalamnya
Mencari jiwa kau sembunyi tak bersuara
Mencari gagah untuk aku tumpang sama
Mencari aku yang kerananya jadi gila.

Mencari bunyi yang tak tahu pagi petangnya
Mencari aku hari kamu yang tak kena masanya
Mencari sabar berpanjangan sentiasa
Mencari kenangan yang dilakar bersama.

Hari ini
Minggu ini
Bulan ini
Tahun ini
Aku masih mencari
Mencari dalam anak mata itu
Mencari aku
Mencari kamu
Yang dulu.


9.37AM
Pasir Gudang, Johor

ツTerima Kasih Kerana Sudi Baca Cerita Kita! Like if Suka!ツ

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?

Simple Blogger. All Right Reserved by AinNuraini