Mengapa berpaut pada kenangan, sedang impian boleh digapai

04 April 2013

April Be Nice !

Assalamualaikum
(^_^)

Macam dah lama ain tak update blog ni kan? Habis jak episod Cerita Kita 1, 2 & 3, ain terus stop update. Update pun pasal join contest jak. Belum ada cerita lagi. Biasa la tu. Dan kenapa hari ni ain tergerak hati untuk update blog ni. Sebabnya.........................................................

jeng jeng jeng !

Hari ni ain teringin nak bagitahu mereka semua yang ain dah start kerja. April be nice la kat ain. Thanks April ! Permulaan kerja yang menyeronokkkan bagi ain sebab semuanya baik-baik belaka. Bos pun baik juga. Ain tak ada lah kerja kerajaan pun, syarikat swasta je. Tapi syarikat ni macam dapat keuntungan yang besar tau. Projek pun macam-macam jenis. Alhamdulillah. Sekadar cari pengalaman dan sebagai permulaan sebagai seorang pekerja, rasanya boleh lah sebelum ain pergi lebih jauh. Dalam pejabat ni memang tak ramai staff. Lima orang je termasuk pengarah urusan (bos besar la tu) dan dah termasuk ain sendiri. Semua baik ! Jawatan-jawatan yang ada kat pejabat ain ni tak banyak mana pun. Masing-masing pun satu jawatan je. Pengarah, akauntan, pembantu akauntan/kerani akaun, setiausaha/kerani admin dan office boy. Sangat sikit. Ain dengan kak Alia (admin) je perempuan, yang lain tu kaum-kaum Adam. Tu yang ada dalam pejabat dan mereka juga lah yang ain akan tengok dan jumpa setiap waktu pejabat. Kalau pekerja-pekerja yang di luar tu, ain tak kenal dan tak tahu lagi. Nanti kalau ain dah buat slip gaji, ain tahu lah siapa pekerja yang di luar tu. Tapi rasanya ain tak akan jumpa dorang tu.

Sebenarnya, sekarang ni ain masih lagi dalam training. In Sha Allah, hari jumaat ni ain boleh jadi pekerja yang betul-betul pekerja. Jawatan ain dalam syarikat tu, kerani akaun. Just tolong-tolong akauntan buat kerja sebab tak cukup tangan kalau dia yang buat semua kerja tu. Tapi, kerja yang dia buat tu lagi susah dari yang ain buat. Setakat ni kerja yang ain buat : buat payment voucher, buat cek untuk pembayaran, fail dokumen, buat invoice untuk rental, rekod & update data (lejar, petty cash, payment). Lepas ni ain akan buat gaji untuk pekerja. Tapi tunggu lah pertengahan atau hujung bulan. Semua bank-in terus. So, kerja tak lah susah mana. Cuma masalah menfailkan dokumen tu masih terkapai-kapai lagi lah. Confuse resit nak bagi masuk dalam file mana. Tapi ain try my best lah. Harap-harap boleh buat semua kerja. In Sha Allah.
Rasanya sampai sini lah story pasal kerja ni.

p/s : Entry semalam yang ain save dalam draft sebab belum siap update. Petang tadi sempat edit sikit kat opis tapi tak sempat publish. hehe :D

ツTerima Kasih Kerana Sudi Baca Cerita Kita! Like if Suka!ツ

1 comment:

Apa kata mereka?

Simple Blogger. All Right Reserved by AinNuraini