Mengapa berpaut pada kenangan, sedang impian boleh digapai

29 November 2013

Sedetik Waktu Seribu Kenangan

Melihat apa yang kau miliki, jujur aku cemburu. Aku tahu aku juga akan memilikinya, sama seperti kau. Juga sama seperti keinginan kita suatu ketika dahulu. Tetapi aturan Allah itu terlalu sukar untuk kita ubah. Inilah takdir kita. Punyai rasa sayang yang sama, tetapi tidak mampu untuk menjadikan ia sebuah cerita yang paling indah. Kau melihat aku tersenyum. Ya, pada zahirnya kau melihat senyuman. Tetapi ada yang tersembunyi di sebalik senyuman itu.

Aku tipu ! Aku tipu !

Aku bukan tersenyum. Hati aku menangis kesedihan. Tidak perlu ditanya kenapa aku bersedih. Aku akan tetap terus tersenyum ketika melihat kau. Membuang perasaan lemah dalam diri ini akan aku cuba sedaya upaya aku.

Aku kuat ! Semangat aku tinggi !

Walaupun aku sedang menangis ketika ini. Aku menangis bersebab. Ingin memberi kekuatan dalam diri ini untuk terus hidup walaupun hakikatnya aku lemah. Terlalu lemah untuk melalui semua ujian ini. Tetapi aku yakin Allah tidak akan memberi ujian kepada aku di luar kemampuan aku.

Menangis meratapi nasib itu bukan aku. Tetapi aku menangis untuk meleraikan apa yang terpendam. Menjadi satu luka sekiranya aku memendam dan menyimpan. Tidak selamanya aku perlu menyimpan rasa itu. Masa kita sudah habis, tamat di pertengahannya. Aku hanya mampu menadah tangan lalu mendoakan kebahagiaan untuk diri aku sendiri, juga untuk diri kau.

'Mungkin bukan jodoh. Atau mungkin tiada jodoh. Aku pasrah. Pasti ada yang terbaik. Terima kasih Allah, atas kebahagiaan yang telah Kau berikan kepada kami walaupun ia hanya sedetik waktu. Sedetik waktu yang Kau berikan kepada kami itu telah memberi seribu kenangan. Juga seribu pengajaran serta kekuatan kepada aku.'

:')
ツTerima Kasih Kerana Sudi Baca Cerita Kita! Like if Suka!ツ

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?

Simple Blogger. All Right Reserved by AinNuraini