Mengapa berpaut pada kenangan, sedang impian boleh digapai

09 March 2015

Aku

Kadang-kadang aku rasa macam diri ni dah matang, tapi kadang-kadang tu aku rasa macam diri ni masih macam budak-budak. Kadang-kadang aku rasa macam diri ni boleh buat sesuatu perkara yang boleh memuaskan diri dan hati sendiri. Tapi hakikatnya tak semua keputusan yang tu dapat memuaskan hati orang lain. Kadang-kadang aku terasa macam aku boleh buat sesuatu benda tu seorang diri, tanpa minta pertolongan orang lain. Tapi hakikatnya aku tak ada daya untuk melakukannya sendiri.

Aku tak boleh tipu laa, sekarang ni macam-macam benda aku alami dalam jangka masa umur aku yang masih muda. Eh, muda lagi ke ? hihi. Aku pun tak tau kenapa aku alami benda-benda ni semua seawal usia aku yang lepas dan sekarang ni. Tuhan sengaja mau menguji tahap kesabaran, ketabahan dan kekentalan hati aku. Mungkin. Sebab Tuhan itu tahu segala-galanya.
Hanya DIA yang boleh mengaturkan segala-galanya. Perjalanan hidup aku sekarang ni pun sudah dirancang oleh-Nya seawal-awal usia aku. Aku pula ? Cuma manusia yang menjadi pelakon bagi melengkapkan apa yang sudah dirancang-Nya dalam hidup ini,

Aku harus bersyukur, kerana aku sudah boleh bernafas lega.
Aku harus bersyukur, kerana aku sudah boleh berdikari dan berani terbang di atas sayap sendiri.
Aku harus bersyukur, kerana aku dikurniakan family yang boleh fahami aku.


1.22PM
Pasir Gudang, Johor.

ツTerima Kasih Kerana Sudi Baca Cerita Kita! Like if Suka!ツ

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?

Simple Blogger. All Right Reserved by AinNuraini